هماتیت ( Hematite)

هماتیت، سنگی سیاه رنگ و مایل به خاکستری است و در احادیث، به حدید صینی» تعبیر شده است. هماتیت را «سنگ خون» یا «حجر الدم» نیز می نامند و علت نامگذاری آن خونی رنگ شدن مایعات خنک کننده، هنگام برش هماتیت است. در كتب طبی و جواهرشناسی قدیم نیز به آن «شاذنج»، «شادانه» و «خماخن» گفته اند.

از آن رو که هماتیت آهن بسیاری دارد، سفارش می کنند که آن را نشویند.

از دیگر ویژگی های جدید آن است که ترد و شکننده بوده و در اثر حرارت، حالت مغناتیس پیدا می کند.

عمده منابع این سنگ در کشورهای چین، برزیل، ونزوئلا، انگلستان و ایران وجود دارد.

خواص و فواید هماتیت عمل قلب را تقویت می کند و گردش خون را فعال و منظم می سازد. از دیرباز نیز از آن برای درمان بیماری های خونی، فشار خون، ناراحتی های انسداد رگ ها استفاده می کرده اند. چون خون را صاف و رقیق می کند و اثر فوق العاده ای در درمان کم خونی دارد و سبب خون سازی می شود. هم چنین از خونریزی های داخلی جلوگیری کرده و در بند آمدن خونریزی و بهبود جراحات مؤثر است و در تسکین دردهای آرتروز و انقباضات ماهیچه ای کاربرد دارد. در قدیم نیز در ترکیب داروهای چشمی و درمان آن استفاده می شده است.  سنگ هماتیت حرزی به شمار می رود که سحر را دفع می کند و اثر آن را خنثی می سازد و برای محافظت از جانوران موذی و حفظ از خطرها به ویژه در جنگ کاربرد بسیاری دارد.
منبع : داتینو

گاه داتینو هماتیت ,درمان ,هماتیت hematite منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید لوازم خانگی از بانه بهترین های 99 نگار من که به مکتب نرفت و ... دخترکم عسل بابا+محمدسبحان+محمدمبین حرفهای خودمونی گروه برنامه نویسی هسنا فلزیاب جویندگان طلا